مقالات

راهنمای خرید بهترین سیستم صوتی ماشین

راهنمای خرید بهترین سیستم صوتی ماشین

معمولا در انتخاب بهترین سیستم صوتی خودرو یا همان سیستم پخش عوامل مختلفی را باید بررسی کنید. ما در این مقاله از کیان‌ شاپ با بررسی برند‌های معروف سیستم صوتی خودرو و تحلیل تمام معیار‌های مهم یک سیستم صوتی حرفه‌ای، مشاوره خوبی در زمینه خرید بهترین سیستم صوتی ماشین را به شما داده‌ایم. بنابراین با ما همراه باشید!

شما باید دقت داشته باشید که صدای بلند سیستم عموما مربوط به توان خروجی آن بوده که محدود می‌باشد. هر چه سیستم انتخابی شما در این زمینه قوی‌تر باشد یعنی راحت‌تر می‌تواند صدای موسیقی را به گوش شما برساند و نویز‌های خارجی مانند صدای اتوبان و سایر ماشین‌ها را حذف کند.

کیفیت بهتر و بالا‌تر یکی دیگر از مزایای استفاده از سیستم صوتی مناسب است. سیستم‌های صوتی که مجهز به اکولایزر هستند بهترین کیفیت صدای ممکن را به شما هدیه می‌دهند. این مورد باعث می‌شود که ابعاد جدید از موسیقی را درک کنید که تجربه تازه‌ای برای شما خواهد داشت. هر چه کیفیت سیستم شما بیشتر و بهتر باشد، ظرافت و قدرت بیشتری در جهت کاهش نویز و ارائه صدای با کیفیت و خالص خواهد داشت.

شما باید جهت خرید سیستم صوتی ماشین نسبت به برند‌ها شناخت کافی داشته باشید، اما این به تنهای کافی نمی‌باشد. لذا باید اطلاعات فنی کافی نیز در این زمینه داشته باشید.

۱. نماد A در سیستم‌های دیجیتال آمپر را نشان می‌دهد و ولتاژ با نماد V بیان شده است.

۲. نماد PMPO به عنوان توان مجازی و غیر واقعی بلندگو‌هاست و RMS قدرت واقعی آن را نشان می‌هد که برای شما اهمیت بالا‌تری دارد، که هر چه عدد آن بالا‌تر باشد نشانه قدرتمند بودن بلندگو‌هاست.

برند‌های معروف سیستم صوتی خودرو

با توجه به هدف و انگیزه شما برای خرید بهترین سیستم صوتی ماشین برند‌های مختلفی از ارزان قیمت با کارائی پایین و متوسط تا پخش کننده‌های گران قیمت با ورودی بیشتر و کیفیت بالا‌تر که در بازار موجود هستند را به شما معرفی می‌کنیم.

برند‌ها شناخت شده‌ای مانند سونی، پایونیر، آلپاین، جی‌وی‌سی، کنوود و … به دلیل سابقه طولانی که در زمینه تولید سیستم‌های صوتی و کیفیت بالا به طبع قیمت گران‌تری نسبت به سایر برند‌ها دارند. اما برند‌های تازه ای مثل مکسیس، سناتور، ناکامیچی و …. قیمت و کیفیت پایین‌تری نسبت به برند‌های نام آشنا دارند.

توجه داشته باشید که شما با توجه به نیازتان از سیستم صوتی برند مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای مثال اگر دنبال کار خاصی نیستید و استفاده‌ای معمولی از سیستم صوتی دارید نیاز نیست که پولتان را صرف پخش کننده‌هایی با توان و ورودی‌های بالا کنید و می‌توانید در هزینه خود نهایت صرفه‌جوی را داشته باشید.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت کیان شاپ تمام برنده‌ها و محصولات با یکدیگر مقایسه کنید و با توجه به نیاز خود کالای خود را انتخاب کنید.

ترکیب پخش و باند

بسیاری از افراد، دوست دارند که دست‌کاری زیادی در سیستم فابریک خود نبرد. در این موارد تنها به خرید یک پخش با کیفیت و بلندگوهای بهتر از نمونه‌های فابریک بسنده می‌کنند. در این سیستم‌ها ممکن است در بسیاری از خودروهای جدید، پخش نیز دارای کیفیت قابل‌قبول برای چنین سیستم ساده‌ای باشد پس می‌توان از خرید پخش نیز صرف‌نظر کرد. در این سیستم‌ها، آن فیلیپ فایده‌ای وجود ندارد پس تا حد ممکن از خرید بردهای بلند و گران‌قیمت صرف‌نظر می‌کنیم.

در این سیستم‌ها، از تمامی قسمت‌هایی که در خودرو برای بلندگو‌ها تعبیه شده است استفاده کنید. برای مثال، خودروی پژو ۴۰۵ یا پارس، دارای یک ووفر روی رودری جلو و یک توییتر روی داشبورد است. پیشنهاد ما این است که بلندگوی داخل درب آن را با بلندگو کنوود KENWOOD KFC-S1666 تعویض کنید و به توییتر‌های داشبورد و درب، هم دست نزنید.

ترکیب باند و آمپلی فایر

در این جور سیستم‌ها ، نیاز به باند‌های کواکسیال مرغوبی همانند بلندگو کنوود KENWOOD KFC-HQ718 یا هر باند حرفه‌ای دیگری که صدایش را دوست دارید، میباشد و یک آمپلی فایر دو کانال با قدرت نسبتا پایین، یا یک آمپلی فایر چهار کاناله، اگر از ۴ عدد باند استفاده می‌کنید یا بعدا می‌خواهید از ساب استفاده کنید.

اگر می‌خواهید باند‌هایتان زود نسوزد، سراغ برندهای متفرقه نرفت. حواستان باشد اصلاً از میدرنج و توییتر اضافه در این سیستم‌ها استفاده نکنید که صدای سردرد آور برای شما می‌سازد. در این سیستم‌ها نیز تقویت اسپیکرهای جلو نیز فراموش نشه می‌توان از بلندگوهای کامپوننت یا کواکسیال استفاده نمایید.

همچنین، اگر درب عقب نیز جای بلندگو دارد، همانند پژو ۲۰۶ و ۲۰۷، یا زانتیا می‌توانید از کواکسیال های مرغوب استفاده کنید. این بلندگوها نیازی به آمپلی‌فایر ندارند و مستقیماً به پخش شما متصل می‌شود آمپلی‌فایر پخش برای آن‌ها کافی است. اگر بعلاوه بلندگوی طاقچه و آمپلی‌فایر سیستم فابریک را نیز به‌ همین صورت تقویت کنید تفاوت محسوسی را شاهد خواهید بود.

ترکیب باند، آمپلی فایر و ساب

طبیعتاً در سیستم‌های قبلی، شما به‌ خاطر استفاده از باندهای کواکسیال یا کامپوننت، پاسخ فرکانسی بالا تا ۲۰ کیلو هرتز را به‌ راحتی خواهید داشت اما برای پخش فرکانس‌های زیر ۵۰ هرتز، حتماً به ساب نیاز خواهید داشت. در این سیستم‌ها نیازی به استفاده از ساب و آمپلی‌فایر بسیار قوی نیست چون بحث سر داشتن حجم صدای دل‌نشین به‌ همراه کیفیت و پاسخ فرکانسی بالا است، نه داشتن قدرت بسیار بالا.

2 دیدگاه در “راهنمای خرید بهترین سیستم صوتی ماشین

  1. خرید سیستم صوتی خودرو بهترین راه برای بهبود تجربه شنیداری در خودرو است. بررسی قبل از خرید امری ضروری است. مدل های مختلفی با ویژگی ها و امکانات متفاوت وجود دارد، بنابراین انتخاب صحیح و هماهنگ با نیازهای خود را به دقت در نظر بگیرید. همچنین، از راهنمایی فروشنده ماهرانه استفاده نموده و به طور کامل محصول را شناسایی کنید. با یک سیستم صوتی مناسب، سفرهای شما دلپذیرتر و جذابتر خواهد بود.چند محصول خوب دیگر هم معرفی میکنم:
    محصولات پر فروش

  2. باید به خرید سیستم صوتی خودروتان دقت کنید. بسته به نیازهای شما، دقت کنید که آیا نیاز به بلندگوهای جداگانه، امپلیفایر قدرتمند، یا سیستم های پیشرفته دارید. همچنین، باید به کیفیت، قدرت و توانایی سیستم دیدگاه خاصی داشته باشید. با خواندن نظرات کاربران و مشاوره با فروشندگان متخصص، بهترین خرید را خواهید داشت!چند محصول خوب دیگر هم معرفی میکنم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *