مقالات

آینده سیستم صوتی خودرو و ضبط ماشین

نوآوری در صنعت خودرو در طی پنج سال گذشته به طور قابل توجهی بارز بوده است و این موضوع را با خودروهایی که بیشتر از قبل فروش یافته می توان دریافت.طبق آمار منتشر شده، فروش جهانی خودرو در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته و به میزان ۸۱ میلیون رسیده است در حالی که این میزان در سال ۲۰۱۴ به تعداد ۵۵ میلیون بوده است. 

این موضوع نشان دهنده سرعت رشد سریع با خلاقیت، رقابت و پیشرفت تکنولوژیکی در خودرو است.افزایش اتصالات، ماشین های بدون راننده، وسایل نقلیه الکتریکی، تکنولوژی کمک راننده، سیستم های سرگرمی – به طور خاص بر صنعت صوتی ماشین اثر می گذارد.پیشرفت سریعی که در حال حاضر در بازار خودرو وجود دارد تا حد زیادی به فروش خودرو به صورت خصوصی و مدیون فن آوری های ساخته شده درسال ۲۰۱۷ است .

این واقعیت را در مدل های موجود در بازارمی توان مشاهده کرد. در حقیقت بازار فروش خودرو به تکنولوژی جذابی که در ساختار ان به کار رفته و همچنین در بخش خدمات پس از فروش آن بستگی دارد.
 

تکنولوژی صوتی عامل رقابت خودروسازها

یکی از زمینه هایی که برای پبشرفت خودرو در آینده و قدرت نمایی برند های جهانی بسیار مطرح است تکنولوژی به کار رفته در ضبط ماشین و به طور کلی سیستم صوتی خودرو ها خواهد بود. سیستم صوتی ماشین در حال حاضر یک صنعت بین المللی چند میلیون دلاری است و بین غول های صوتی مانند Alpine، Blaupunkt، Bose، HARMAN، JVC KENWOOD، Panasonic، Pioneer و SONY رقابت شدیدی وجود دارد. این رقابت باعث نوآوری در سیستم های خذف صدای جاده، موقعیت بلندگو و قدرت آن، فن آوری صوتی به کار رفته در بلندگوی خودرو، فن آوری صوتی قابل حمل و کنترل هوشمند AI است.

در اتومبیل های الکتریکی نوع آکوستیک داخل خودرو به طور قابل توجهی از اتومبیل های سنتی متفاوت است. آنها با مواد سبک تر و با شاسی نازک تر ساخته می شوند، این در حالی است که موتورهای الکتریکی آنها خیلی ساکت تر از موتور بنزینی یا دیزلی معمولی هستند.

این به این معنی است که صدا در داخل خودرو با مجموعه ای کاملا متفاوت از صداهای پسزمینه تعبیه شده است که توسط موسیقی شیرین پخش شده در استریو پورشه (Porsche) قدیمی کلاسیک و یا حتی آئودی (audi) با سوخت بنزین مطابقت دارد و شما در این ماشین ها از شینیدن صداها ناراحت نخواهید شد.
اما در یک ماشین الکتریکی که صدای موتور بنزینی را ندارد ، صدای خارج از خودرو مانند ترافیک، باد و باران تهاجمی تر و با شدت بیشتری به گوش شما می رسد. این جایی است که تکنولوژی مانند سیستم لغو صدای جاده HALOsonic  به طور فزاینده ای وارد بازی خواهد شد.


تکنولوژی پیشرفته ضبط ماشین در آینده

در اتومبیل های بدون راننده الکتریکی ترتیب نشستن مسافران کاملا متفاوت ازماشین های معمول ، یعنی دو صندلی جلو و سه صندلی عقب است. ماشین ممکن است بیشتر شبیه یک اتاق نشیمن در حال حرکت باشد، شبیه به عقب یک لیموزین، اما بدون یک راننده ی انسان که در قسمت جلو ماشین هدایت آن را به عهده دارد.
در این ماشین ها سرگرمی می تواند در قلب خودرو باشد. این تأثیر زیادی بر موقعیت بلندگو دارد.سوکت هدفون، صفحه نمایش یا سکوی تلفن همراه و برد مخصوص برای هر صندلی، مانند همان چیزی که در حال حاضر در هواپیما و قطار شما دراختیار دارید، تبدیل به عادت خواهد شد. شاید یک صفحه استریو با صفحه بلندگو و بلندگوهای داخلی خودرو ممکن است به زودی  به تاریخ بپیوندد.
به نظر می رسد فن آوری های صوتی پیش فرض که برای آینده پیش رو داریم، ممکن داشتن بلند های ماشین را برای همیشه کنارگذاشته و با یک سیستم جدید شما صدای صوت را بشنوید.

فناوری ac2ated sound جایگزین “بلندگو های معمولی با دستگاه هایی است که صدا را با ارتعاش سطوح خاصی در خودرو ایجاد می کنند.” این شرکت ادعا می کند که این فناوری بدون در نظر گرفتن اندازه و مشخصات خاص می تواند به هر مدل ماشین آینده نزدیک شود.

موقعیت مکانی بلندگو و قدرت آن نیز در زمان های اخیر پیشرفت کرده است.  راننده یا مسافر می توانند انتخاب کند که عمده صدای ماشین را  از “در جلو” یابلند گوهای عقب و یا  کاملا همه جانبه بشنود.
خدمات  تکنولوژی صوتی پس از فروش خودروها نیز در دهه گذشته رشد کرده است. استفاده از این فناوری های جدید و ارتقاء ضبط ماشین و یا سیستم صوتی آن در مقایسه با امکان متصل شدن به تلفن همراه و بلوتوث، Google Android Auto و Apple CarPlay ساده تر نخواهد بود. 
بنابراین می توان گفت فناوریهایی که برای خودروهای آینده پیش رو داریم تمام تصورات شما را برای سیستم صوتی خودرو و ضبط ماشین دگرگون خواهد کرد. پس  بهتر است آمادگی تحولات پیش رو را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *