مقالات

بررسی خطاها و ERROR های هدیونیت پایونیر

یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای سیستم ماشین برند پایونیر می‌باشد که در کشور خودمان عده زیادی در حال استفاده از محصولات این برند می‌باشد و کمتر کسی وجود دارد که از محصولات پرقدرت این شرکت استفاده نکرده باشد و یا با آن آشنایی نداشته باشند. حتما برای شما هم پیش‌آمده که در هنگام استفاده از هدیونیت یا ضبط پایونیر با پیغام‌های خطا و ارور هایی مواجه شوید پیغام‌هایی که هر کدام معنی و مفهوم خاص خود را دارد که اگر با آن‌ها آشنا باشید نیازی برای مراجعه به تعمیرکار و هزینه اضافی نخواهید داشت. ما در این مقاله قصد داریم بخشی از این ارور های هی جونت پائینی را و علت و راه‌حل آن را ارائه دهیم.

لیست اسامی ERROR ها و راه حل های برطرف کردن آنها

اگر بر روی هدیونیت خود با ارور NO AUDIO روبرو شدید به این معنی است که هدیونیت شما محتویات دیسک یا فلش مموری را نمی‌خواند و این بیشتر به دلیل خالی بودن فلش یا دیسک می‌باشد که با تعویض آن این مشکل احتمالاً رفع خواهد شد.
پیغام FORMAT READ:بیشتر اوقات این پیغام زمانی ظاهر می‌شود که بین شنیدن موزیک و شنیدن صدا کمی تاخیر وجود داشته باشد با کمی صبر این پیغام پاک می‌شود را می‌توانید به ادامه‌ی موزیک گوش دهید
پیغام PROTECT:این پیام زمانی ظاهر می‌شود که تمام محتویات داخل دیسک حاوی DRM )مدیریت حقوق دیجیتال) باشد که دراین‌صورت فقط باید دیسک را عوض کنید.
پیغام SKIPPED:این پیغام نیز زمانی‌که فایل‌های موجود در فلش حاوی محافظ DRM (مدیریت حقوق دیجیتال)باشد مثل پیغام PROTECT بوده فقط برای فلش ها و USB که تنها راه چاره این ارور هم تعویض فلش مموری می‌باشد.
پیغام HUB ERROR: رابط اتصال USB را HUB می نامند،این ارور به این معنی است که این دستگاه قابلیت اتصال HUB را ندارد و USB را باید بدون آن متصل کنید.
پیغام N/A USB:فلش مموری یا USB موردنظر شما که به ضبط متصل شده‌است توسط ضبط شما پشتیبانی نمی‌شود و باید آن را جایگزین کنید.
پیغام CHECK USB:ممکن است فلش مموری USB و یا رابط آن به‌درستی متصل نباشد آن را بررسی کنیم و اگر درست متصل نبود دوباره آن را نصب کنید.
پیغام ERROR: نسخه IPHONEشما منسوخ‌شده است و باید آن را بروزرسانی کنید
پیغام ERROR19:این ارور به‌معنای ارتباط ناموفق شما می‌باشد اگر USB متصل کرده‌اید آن را جدا کرده و دوباره نصب کنید یا اگر اتصال شما اتصال IPHONE است کابل اتصال را جدا کرده و بعد از این‌که منوی اصلی به نمایش درآمد دوباره آن را نصب کنید تا خطا رفع شود.
پیغام ERROR23:در این شرایط ممکن است USB شما ROOT شده باشد یک‌بار فلش خود را فرمت کنید و این کار را با FAT12/FAT16/FAT32 انجام دهید اگر این پیغام را در هنگام استفاده از دیسک مشاهده کردید لازم است که آن را جایگزین کنید.
پیغام NOT FOUND:این پیغام زمانی ظاهر می‌شود که هیچ موسیقی در USB یا دیسک شما موجود نباشد.
پیغام STOP:به این معناست که در فولدر شما خالی بوده و باید یک فولدر حاوی موزیک رو انتخاب کنید .
پیغام ERROR15:احتمالاً دیسک شما فاقد اطلاعات بوده و خالی می‌باشد که باید آن را با یک دیسک دیگر جایگزین کنید .
پیغام ERROR 07,11,12,17,30:همگی این پیام‌ها به شما نشان می‌دهد که احتمالاً دیسک شما خط و خشی داشته و باید آن را تمیز کرده و مجدداً در دستگاه قرار دهید .
پیغام ERROR 07,10,11,12,15,17,30,A0:این خطا شاید حاوی پیام و بروز خطا و اشکال الکتریکی یا مکانیکی باشد که برای رفع آن نیاز است ابتدا سوئیچ خود را ببندید و کمی صبر کنید سپس سوئیچ را باز کرده و دوباره امتحان کنید اگر مشکل حل نشد بهتر است به یک تعمیرکار ماهر مراجعه کنید .
پیغام AMP ERROR:برای خطا چند راه‌حل وجود دارد ابتدا این‌که این دستگاه کار نمی‌کند و یا یکی از اتصالات آن دچار اشکال شده که باید آن را بررسی کنید ,سپس اتصال بلندگوها و سیم ریموت را چک کنید ,سوئیچ خود را ببندید و بعد از کمی زمان دوباره امتحان کنید اگر همه این کارها را انجام دادید و مشکل حل نشد باید به یک تعمیرکار ماهر مراجعه کنید .
پیغام NO XXXX:این پیام به این معنی است که فایل موردنظر شما هیچ اسم یا عنوانی ندارد که باید مدل نمایش صفحه نمایشگر هدیونیت خود را تغییر دهید یا فایل دیگری را انتخاب کنید .
پیغام ERROR10:احتمالاً ماژول بلوتوث ضبط بلوتوث دار ماشین شما دچار مشکل شده و کار نمی‌کنند بازهم با باز و بسته کردن سوئیچ و کمی فاصله بین آن امتحان کنید, احتمالاً مشکل برطرف شود اما اگر این خطا از صفحه نمایش پاک نشد حتما به یک تعمیرکار ماهر مراجعه کنید.
خطاهایی که عنوان شد از شایع‌ترین پیغام‌ها بر خطاها ویا ERROR های شایعی که بر روی هد یونیت پایونیر به نمایش درمی‌آید می‌باشد، معمولاً در اکثر مواقع این خطاها امر مهمی نبوده و با باز و بسته کردن سوئیچ حل می‌شود در سایر موارد نیاز است که یک متخصص و تعمیرکار ماهر دستگاه شما را بررسی کند که همکاران ما در سایت کیان شاپ آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می‌باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *